Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Η “Λευκή Νύχτα” πέτυχε. Καιρός να αποτελέσει και πυξίδα. Ο Εμπορικός Σύλλογος Βέροιας έδειξε και άνοιξε το δρόμο

(φωτο: laikoyra.gr)
Πέρασαν κάποιες ημέρες, από την ημέρα που η αγορά της Βέροιας γνώρισε τη... “Λευκή Νύχτα”. Ένα γεγονός που κατά την άποψή μας ούτε ξεχνιέται εύκολα, ούτε και πρέπει να προσπεραστεί άμεσα. Έμμεσα ναι, σχεδιάζοντας όμως στα ενδιάμεσα, το επόμενο. Και το γράφουμε αυτό, μέσω της άποψης που σχηματίσαμε κυκλοφορώντας εκείνη τη "νύχτα" στην αγορά της Βέροιας...
...νιώθοντας τον ενθουσιασμό που προκλήθηκε στον κόσμο και συζητώντας με εμπόρους που αποτίμησαν το αποτέλεσμα. Η διοργάνωση της “Λευκής Νύχτας” πέτυχε και αξίζουν συγχαρητήρια στους εμπνευστές και στους διοργανωτές της. Οι βασικοί συντελεστές αυτής της επιτυχίας είναι γνωστοί, σίγουρα όμως ένα τέτοιο γεγονός δεν μπορεί να έγινε μόνο από την προσπάθεια ορισμένων. Ένα τόσο μεγάλο γεγονός δεν μπορεί παρά να έγινε από την προσπάθεια πολλών. Κι επειδή, ούτε να αδικήσουμε θέλουμε, ούτε να ξεχάσουμε κάποιον θέλουμε, δεν αναφέρουμε ονόματα, παρά μόνο το γράφουμε γενικά.

(φωτο: laosnews.gr)

Η “Λευκή Νύχτα” πέτυχε, χάρη στην έμπνευση και στην οργάνωση του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας, χάρη στη διάθεση των εμπόρων-καταστηματαρχών της αγορά, χάρη στο κέφι των καταστημάτων καφέ και εστίασης, χάρη στην αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Βέροιας και του Επιμελητηρίου Ημαθίας, χάρη στη βοήθεια και ουσιαστική συμβολή όλων που στάθηκαν στο πλευρό της προσπάθειας. Υπήρξαν βέβαια και κάποιοι που δεν τους άρεσε ως ιδέα και προτίμησαν να κάτσουν σπίτι, υπήρξαν και άλλοι που αισθάνθηκαν ότι θίγονται και διαμαρτυρήθηκαν. Ελάχιστοι όλοι τους. Ο κόσμος έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για την ιδέα και πήγε στην αγορά για να “δει” τι συμβαίνει. Αυτό και μόνο είναι επιτυχία. Από εκεί και μετά, είναι οι νόμοι της αγοράς. Ότι δώσεις, αυτό θα πάρεις. Αμφίδρομα.

Το θέμα ήταν να ξαναγεμίσει κόσμο η αγορά, να ξαναζωντανέψει, να χαμογελάσει ξανά, διότι όλα είναι, κυρίως, θέμα ψυχολογίας. Στην κατάσταση που έφθασε η αγορά σήμερα, η ψυχολογία είναι το κυριότερο. Και “τζάμπα” να δίνεις κάτι, αν δεν έχει κόσμο στο δρόμο, δεν θα το δώσεις. Εάν όμως έχει κόσμο, τότε όλα αλλάζουν. Και στη Βέροια, αποδείχθηκε ότι πολλά μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο. Αρκεί να το προσπαθήσουν όλοι, συλλογικά.

(φωτο: pliroforiodotis.gr)
Το τι θα αποφέρει, η διοργάνωση της “Λευκής Νύχτας”, θα φανεί. Αν δεν σπείρεις, δεν θερίζεις και στην περίπτωση της “Λευκής Νύχτας” της Βέροιας, εάν δεν το τολμούσε ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης, δεν θα κάναμε όλες αυτές τις διαπιστώσεις. Σε πρώτη ανάγνωση όμως, με βάση την ανεπανάληπτη προσέλευση του κόσμου, τη διάθεση και το κλίμα που επικράτησαν, τις προσφορές που έγιναν από τα καταστήματα, τις πραγματικές ευκαιρίες για αγο΄ρες που είχε ο κόσμος, με ποικιλία και ποιότητα και τις άριστες εντυπώσεις που γενικά διατυπώθηκαν, όλοι και όλα καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα. Η “Λευκή Νύχτα” δημιούργησε μια βραδιά “ανάστασης” στην αγορά του εμπορικού κέντρου της Βέροιας. Οι μουσικές και τα happenings που εξελίσσονταν παράλληλα, έδιναν κέφι και δημιουργούσαν διάθεση.

Η αγορά της Βέροιας, απέδειξε ότι μπορεί να καλύψει τον καταναλωτή, από κάθε άποψη. Τον καταναλωτή της πόλης, τον καταναλωτή της περιφέρειας. Και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει, από καμία Θεσσαλονίκη. Όχι πως δεν το ξέραμε, αλλά κάπου το είχαμε ξεχάσει. Η “Λευκή Νύχτα” ήλθε για να το υπενθυμίσει. Να υπενθυμίσει και στον έμπορο ότι με τον βεροιώτη καταναλωτή, με τους καταναλωτές των χωριών της περιφέρειας, είναι πάνω από όλα, συγκάτοικοι της ίδιας γειτονιάς. Και μαζί, μπορούν να τα “βρουν” καλύτερα. Να βρουν αυτό που χάθηκε με την οικονομική κρίση, να ξαναβρούν αυτό που κάποτε χαρακτήριζε την τοπική αγορά. Όπου ο πελάτης και ο έμπορος ήταν πρώτα από όλα φίλοι, συντοπίτες και μετά όλα τα άλλα.

Τρεις από τους βασικούς συντελεστές της "Λευκής Νύχτας". 

Από δεξιά η πρόεδρος του διοργανωτή Εμπορικού Συλλόγου 
Βέροιας,  Αθηνά Πλιάτσικα-Τσιπουρίδου, ο δήμαρχος Βέροιας 
Κώστας Βοργιαζίδης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου 
Ημαθίας, Νίκος Ουσουλτζόγλου. Η ισχύς εν τη ενώσει...
(φωτο: pliroforiodotis.gr)
Η “Λευκή Νύχτα” πέτυχε. Κι αυτό είναι το γενικό συμπέρασμα όλων, ακόμη κι αυτών που είδαν το εγχείρημα με σκεπτικισμό. Συγχαρητήρια σε όσους το σκέφτηκαν, σε όσους το προσπάθησαν, σε όσους εργάστηκαν για να οργανωθεί, πραγματικά σωστά, αληθινά δημιουργικά. Οι διοργανωτές δικαιώθηκαν. Δεν πρέπει όμως να μείνουν εδώ. Η “Λευκή Νύχτα” μπορεί και πρέπει να γίνει μπούσουλας. Να δώσει προστιθέμενη αξία, με την επιτυχία της. Να αποτελέσει πυξίδα για μελλοντικές δράσεις, να συσπειρώσει ακόμη περισσότερους φορείς και να δει ακόμη πιο μπροστά. Οι εποχές άλλαξαν, όλα αλλάζουν. Και ας θυμόμαστε πάντα ότι οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν, επειδή η ξαφνική αλλαγή που τους έτυχε, τους βρήκε ανήμπορους και απροετοίμαστους να αντιδράσουν...
ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ "ΛΕΥΚΗΣ ΝΥΧΤΑΣ"
Οι ενημερωτικές ηλεκτρονικές σελίδες της Βέροιας, κάλυψαν με πλούσιο φωτορεπορτάζ την εκδήλωση της "Λευκής Νύχτας" και βρέθηκαν όπως πάντα, κοντά στην αγορά της Βέροιας, κοντά στον κόσμο, καταγράφοντας την επικαιρότητα. Οι φωτογραφίες που αναδημοσιεύσαμε προηγουμένως, είναι ενδεικτικές, όπως ενδεικτικά είναι και τα τρία βίντεο που αναμεταδίδουμε παρακάτω.

Από το web ρεπορτάζ του πάντα έγκυρου "Λαού" και του laosnews.gr με δηλώσεις της προέδρου της Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας και στιγμιότυπα από την αγορά

-----------------------------------------------------------------

Από το web ρεπορτάζ της ιστοσελίδας των ειδήσεων με άποψη "Verianet.gr"
με στιγμιότυπα και δηλώσεις για την εκδήλωση της "Λευκής Νύχτας" στη Βέροια

-----------------------------------------------------------------

Από το web ρεπορτάζ, του πολυσχιδούς και ενημερωμένου "Βεροιώτη" (veriotis.gr)
με χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της βραδιάς




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου