Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2017

Made in England η βόμβα στο Κορδελιό. Ποιοι την έριξαν; Πως θα την εξουδετερώσουν;

Πρωτοφανής είναι η κινητοποίηση των αρχών για την ασφαλή εξουδετέρωση της βόμβας που εντοπίστηκε στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης, καθώς 72.000 κάτοικοι της περιοχής, θα αναγκαστούν ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΑΚΗ να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, για τουλάχιστον τέσσερις ώρες, από τις 10 το πρωί. Τόσος χρόνος (μέγιστο) υπολογίζουν ότι θα χρειαστεί, οι αρμόδιοι, για να την απομακρύνουν με ασφάλεια. Διαβάστε παρακάτω, το θέμα του troika24, με πολλές λεπτομέρειες για τον τρόπο που ο Στρατός θα την εξουδετερώσει, αλλά και την ιστορία εκείνου του βομβαρδισμού της Θεσσαλονίκης, από τον οποίο προήλθε η βόμβα.


Τριμελής ομάδα στρατιωτικών από το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίου Ξηράς (ΤΕΝΞ), θα αναλάβει την εξουδετέρωση της βόμβας. Πρόκειται για μέλη ειδικής μονάδας, η οποία υπάγεται στη Διεύθυνση Μηχανικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού και έχει αποστολή την έρευνα ύποπτων ή ναρκοθετημένων χώρων, την επιμελημένη εκκαθάριση αυτών στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη ναρκών και πυρομαχικών και την εξουδετέρωσή τους.

Όπως εξήγησαν εκπρόσωποι του Στρατού, η ομάδα θα αφαιρέσει αρχικά τον πυροκροτητή της βόμβας και στη συνέχεια η βόμβα θα μεταφερθεί με όχημα του στρατού, στο πεδίο βολής του Ασκού Προφήτη, προκειμένου να γίνει ελεγχόμενη έκρηξη και ολική καταστροφή της. "Από τη στιγμή που το πυρομαχικό είναι αποδεσμευμένο, δεν υπάρχει κίνδυνος να γίνει έκρηξη εύκολα", τονίζουν οι ειδικοί, διευκρινίζοντας ότι η βόμβα είναι “αεροπορίας” και θα μεταφερθεί με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, μέσα από τους δρόμους της πόλης.

Στρατιωτικοί του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίου Ξηράς έχουν εξουδετερώσει περισσότερα από 23.000 βλήματα, διαφόρων διαμετρημάτων, που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια εργασιών εκσκαφής και κατασκευής του νέου αγωγού φυσικού αερίου (ΤΑΡ) σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Παράλληλα το Τάγμα επιχειρεί και στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", στη Θεσσαλονίκη, όπου μέχρι τώρα, έχουν εξουδετερωθεί 14 ενεργές βόμβες αεροπορίας στην περιοχή όπου γίνεται διαπλάτυνση αεροδιαδρόμου.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΜΒΑΣ 
ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι η βόμβα εντοπίστηκε σε βάθος 5,5 μέτρων κατά τη διάρκεια εργασιών, σε βενζινάδικο, στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για βόμβα 250 κιλών, που έριξε αεροπλάνο, στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις αρχές του ελληνοιταλικού πολέμου, η Θεσσαλονίκη δέχθηκε επιθέσεις από Ιταλικά βομβαρδιστικά, που προκάλεσαν καταστροφές σε διάφορα σημεία της πόλης.

Η πρώτη επιδρομή έγινε στη 1 Νοεμβρίου 1940 και ακολούθησαν κι άλλες. Η ιταλική αεροπορία βομβάρδισε σχεδόν όλες τις πλευρές της πόλης. Χτυπήθηκαν, τόσο οι δυτικές όσο και οι ανατολικές συνοικίες, όπως και στρατιωτικοί στόχοι, το αεροδρόμιο της μικρής Μίκρας και το στρατόπεδο Κόδρα. Βομβαρδίστηκαν περιοχές όπως, Νέα Κρήνη, Αρετσού, Καλαμαριά, Βυζάντιο, Βότσης, η Τούμπα, βόρειες συνοικίες και δυτικές, η Επτάλοφος, η Νεάπολη, η Ξηροκρήνη, οι Συκιές και το Κορδελιό, λόγω της ύπαρξης του στρατοπέδου Παύλου Μελά και του σιδηροδρομικού σταθμού.

Πολλά από τα χτυπήματα δεν γίνονταν σε στρατιωτικούς στόχους. Διότι είχαν λάθος πληροφορίες ή δεν στόχευαν σωστά. Πολλές φορές χτυπήθηκαν νοσοκομεία, ενώ στις 9 Φεβρουαρίου 1941, κατά τη διάρκεια μεγάλης αεροπορικής επιδρομής, μια βόμβα έπεσε στη βορειοδυτική γωνιά του Ναού της Αγίας Σοφίας. Όμως αυτοί οι βομβαρδισμοί, από τα ιταλικά αεροπλάνα, δεν έχουν σχέση με τη βόμβα της ιστορίας.

ΟΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ

Όταν “μπήκαν” στη Θεσσαλονίκη, οι Γερμανοί, το σκηνικό άλλαξε. Άρχισαν να τους βομβαρδίζουν οι σύμμαχοι, με εγγλέζικα βομβαρδιστικά (RAF) αλλά και αμερικάνικα Β-54. Δηλαδή, οι βομβαρδισμοί της Θεσσαλονίκης συνεχίστηκαν, απλώς ήταν από άλλα αεροπλάνα.

Στις 5 Δεκεμβρίου 1943, ο πόλη βομβαρδίστηκε από συμμαχικά αεροπλάνα (στις Δυτικές συνοικίες), σε κατοικημένες περιοχές, αντί για τον προκαθορισμένο στόχο που ήταν ο σιδηροδρομικός σταθμός, και οι εγκαταστάσεις των Γερμανών.

Αυτός ο βομβαρδισμός έμεινε στην ιστορία σαν ο πιο “αιματηρός βομβαρδισμός” που δέχθηκε η Θεσσαλονίκη κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Έχουν γραφτεί πάρα πολλά για αυτή την τραγωδία των δυτικών συνοικιών της πόλης και είναι συγκλονιστικά. Παρόμοιοι, μεγάλης έκτασης, βομβαρδισμοί έγιναν και στις 14, 17 και 24 Σεπτεμβρίου 1944.

Μάλιστα, στη διάρκεια της συμμαχικής επιδρομής στις 24 Σεπτεμβρίου 1944, από τα αντιαεροπορικά πυρά των Γερμανών καταρρίφθηκε συμμαχικό αεροπλάνο, το οποίο έπεσε κοντά στα σημερινά Κοιμητήρια του Εύοσμου (περιοχή μεταξύ Περιφερειακής οδού και της Εγνατίας οδού). Οι Γερμανοί δεν ενδιαφέρθηκαν για τα συντρίμμια και οι 8 νεκροί Αμερικανοί αεροπόροι περισυνελέγησαν από τους Έλληνες και τάφηκαν από τους κατοίκους του Ν. Κουκλουτζά (μετέπειτα Ευόσμου). Μετά την απελευθέρωση, έγινε με τιμές η εκταφή και η μεταφορά τους, στις ΗΠΑ.

Η ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

Από τον συμμαχικό βομβαρδισμό, στις 5 Δεκεμβρίου 1943 προέρχεται και η βόμβα, που πρόσφατα αποκαλύφθηκε “άσκαστη” στο Κορδελιό. Είναι μια βόμβα (σαν αυτές της φωτογραφίας) και  είναι... Made in England.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου